Chcesz lepiej się dogadywać z ludźmi? Częścią Twojej pracy są trudne feedbacki? Kurs empatycznej komunikacji z ćwiczeniami da Ci narzędzia do budowania dialogu i porozumienia z innymi w pracy i w domu. Nowe umiejętności pozwolą Ci wyrażać swoje emocje i potrzeby z poszanowaniem drugiej strony, być lepszym słuchaczem oraz unikać konfliktów i rozwiązywać je łagodnie. Po odbyciu kursu otrzymujesz certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności komunikacyjne.
Cena za roczny dostępu do kursu
Reguły komunikacji pełnej szacunku. Poznasz zasady dialogu wolnego od przemocy oraz „język żyrafy i szakala" – kluczowe zagadnienia w empatycznej komunikacji.
Skuteczne rozwiązywanie konfliktów. Nauczysz się technik, które pomogą Ci unikać nieporozumień i skutecznie rozwiązywać spory w pracy i w domu bez niepotrzebnego zaogniania sytuacji. Ważne rozmowy staną się mniej stresujące dla wszystkich.
Empatia w codziennej komunikacji. Nauczysz się wprowadzać empatyczną postawę w codziennych rozmowach, co pozwoli Ci lepiej słuchać i być słyszanym.
Jasne wyrażanie potrzeb. Zobaczysz, jak możesz kierować swoje prośby do innych w sposób klarowny i z szacunkiem, a także jak radzić sobie z odmową. Dzięki temu zaczniesz odważniej mówić o swoich oczekiwaniach bez obawy o to, że zostanie to źle przyjęte.
Rozpoznawanie i nazywanie emocji. Dostrzeżesz i określisz, co czujesz Ty oraz rozmówca. Nauczysz się wyrażać trudne emocje, jak gniew, bez przemocy i ranienia innych, ale też bez ukrywania i maskowania.
Sztuka dawania i przyjmowania feedbacku. Nauczysz się, jak konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej, aby wspierać rozwój, a nie wywoływać opór. Zobaczysz i przećwiczysz mądre krytykowanie i chwalenie.
Autentyczność w relacjach. Dowiesz się, jak rozmawiać, pozostając sobą – i to w najlepszej wersji. Twoje uczucia i komunikaty staną się spójne w oczach innych oraz Twoich własnych i przyczynią się do wzrostu zaufania innych do Ciebie.
Chcesz dochodzić do porozumienia, zamiast drążyć w kółko te same problemy?
Atmosfera w Twoim miejscu pracy aż iskrzy od tarć?
Masz poczucie, że mówisz, ale nie jesteś dobrze rozumiany?
A może chcesz dawać feedback, który buduje, zamiast przygnębiać?
Kurs online „Komunikacja empatyczna – dialog pełen szacunku" czerpie z metody stworzonej przez Marshalla Rosenberga. Dzięki temu szkoleniu nauczysz się, jak skutecznie komunikować swoje potrzeby, jednocześnie szanując potrzeby innych.
Celem jest znalezienie sposobu na to, aby potrzeby i oczekiwania każdej ze stron zostały zaspokojone zgodnie z tym, co dla nich naprawdę ważne, bez poczucia winy czy wstydu, a także bez uciekania się do agresji i manipulacji.
Dzięki ćwiczeniom szybko przekujesz teorię w praktykę i zaczniesz stosować empatyczną komunikację w pracy, w domu i wszędzie tam, gdzie wymagany jest kontakt z innymi ludźmi. Opanujesz sprawne stosowanie 4 kroków komunikacji empatycznej i wolnej od przemocy:
Choć to tylko 4 kroki, w praktyce komunikacja empatyczna nie jest łatwa do wdrożenia. Dlatego w szkoleniu stawiamy na praktykę.
Kurs komunikacji empatycznej z ćwiczeniami sprawi, że zaczniesz operować językiem, który tworzy więzi i wspiera. To szczególnie przydatne, jeśli Twoja praca wymaga wielu trudnych rozmów, np. z podwładnymi, klientami czy interesantami.
Komunikacja empatyczna nie jest zarezerwowana wyłącznie dla obszaru zawodowego. Możesz stosować te techniki, aby poprawić relacje w związku, w rodzinie i każdej innej ważnej dla Ciebie relacji.
W ramach szkolenia komunikacji wolnej od przemocy nauczysz się oddzielać fakty od opinii i bazować na tych pierwszych. Dzięki temu trudne rozmowy zyskają solidny grunt. Staniesz się także lepszym negocjatorem.
Zaczniesz przyjmować własne emocje, również te trudne, jak gniew czy żal. Znajdziesz bezpieczny sposób na ich wyrażenie. Przekonasz się, że kłótnia nie musi ranić, a jasne stawianie oczekiwań może być pełne życzliwości i zrozumienia.
Nauczysz się szanować swoje granice i wyznaczać zakres, w jakim warto korzystać z empatii. Dowiesz się, jak odmawiać bez urażania rozmówcy oraz jak przyjmować odmowę w poszanowaniu prawa do wolności wyboru drugiej osoby.
Staniesz się lepszym mediatorem i zyskasz realny wpływ na atmosferę w zespole, który współtworzysz lub mu przewodzisz. Dzięki temu praca stanie się przyjemniejsza dla wszystkich.
W publikacji „Assessing the Impact of Nonviolent Communication" autorstwa Molly Burleson, Monique Martin i Rashundy Lewis ujęto wyniki badań nad wpływem kursu komunikacji wolnej od przemocy na życie zawodowe i osobiste uczestników. Aż 79,2% uczestników wskazało, że kurs przyczynił się do zmian w ich życiu.
A jakie to były zmiany? Oto prawdziwe sytuacje ujęte w odpowiedziach ankietowanych. Zobacz, jak możesz zastosować wiedzę z kursu:
💬 Dało mi to narzędzie, którego mogę codziennie używać, by uczynić życie bardziej cudownym – poprzez umiejętność wyrażania moich potrzeb w taki sposób, by otrzymać pożądaną reakcję, a także nauczyłam się słuchać swoich potrzeb i je szanować
💬 Dawna przyjaciółka chciała porozmawiać o sytuacji między nami, która ją bardzo zraniła. Oczyściłam umysł z ocen i po prostu naprawdę ją wysłuchałam z otwartym sercem – z empatią – i usłyszałam jej ból i potrzeby. Obie czułyśmy wdzięczność po tej rozmowie.
💬 Ostatnio rozładowałam sytuację z rozzłoszczonym właścicielem mieszkania podczas zebrania wspólnoty mieszkaniowej. Podniosłam rękę, a po otrzymaniu głosu byłam w stanie przekazać jego pomysł członkom zarządu oraz ideę zarządu z powrotem temu panu. Bardzo satysfakcjonujące, bo było głośno i zaczynało być wrogo.
Chcesz tak rozmawiać? Zapisz się na kurs już teraz!
Wyróżnikiem tego szkolenia jest praktyczne nastawienie. Każdy moduł zawiera zadania, które pozwalają Ci przetrenować poszczególne umiejętności związane z empatyczną komunikacją.
Szkolenie z komunikacji wolnej od przemocy ma bogatą interaktywną formę. Znajdziesz w nim treści pisane, ilustracje, video, checklisty, zagadki urozmaicające naukę i ułatwiające zapamiętywanie.
Kurs składa się z 9 modułów podzielonych na mniejsze rozdziały. Trwa ok. 20–25 godzin zależnie od tempa nauki. Kończy się testem oraz uzyskaniem certyfikatu.
Uczysz się za pośrednictwem platformy dostępnej online. Możesz przerabiać materiał wtedy, kiedy Ci wygodnie, np. podczas dojazdu autobusem. W razie potrzeby łatwo wrócisz do opanowanych już treści, korzystając z wygodnej nawigacji.
Kurs empatycznej komunikacji jest dla każdego, ponieważ ten sposób porozumiewania się możesz stosować w każdych okolicznościach: od rozmowy o podwyżkę, przez wymianę zdań z partnerem, konsultacje z wychowawcą Twojego dziecka, po załatwienie pilnej sprawy w urzędzie.
Managerowie i liderzy. Dzięki umiejętności empatycznej rozmowy przekazywanie feedbacku czy informacji „z góry" będzie łatwiejsze i bardziej budujące dla odbiorców. Wdrożenie komunikacji wolnej od przemocy przyczyni się także do poprawy atmosfery i lżejszego przechodzenia przez konflikty.
Osoby, które mają trudność w wyrażaniu swoich emocji oraz potrzeb. Jeśli gardło zaciska się boleśnie, ilekroć próbujesz przekazać komuś, co czujesz i czego chcesz – spróbuj komunikacji empatycznej.
Nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy. Empatyczna komunikacja pomaga budować relacje z uczniami, radzić sobie z trudnymi sytuacjami w klasie i komunikować się z rodzicami w sposób spokojny i konstruktywny.
Pracownicy socjalni, terapeuci, mediatorzy. W przypadku tych zawodów empatyczne porozumiewanie się pomoże wejść w kontakt bez oceniania, a także ochronić się przed wypaleniem emocjonalnym.
Osoby doświadczające trudności osobistych związanych z relacjami. Jeśli nie dogadujesz się z partnerem jak kiedyś, sprzeczka przeradza się w armagedon albo przeciwnie – panuje między Wami nieznośna cisza – empatyczna komunikacja może być wyjściem.
9 lekcji • Łączna długość: 15-20 godz.
Moduł I: Żyrafa i szakal. O języku serca
Moduł II: Spostrzeżenia. Odsiać fakty od ocen
Moduł III: Co czujesz? Mówienie o emocjach
Moduł IV: Czego Ci trzeba? Rozpoznawanie potrzeb
Moduł V: Oczekiwania. Prośba, nie żądanie
Moduł VI: Empatia dla siebie i innych
Moduł VII: Pochlebcy i krytycy
Moduł VIII: Wyrażanie gniewu bez przemocy i problem władzy
Moduł IX: Mediacja i rozwiązywanie konfliktów
Po ukończeniu 70% wybranego kursu oraz rozwiązaniu co najmniej 70% zadań testu końcowego otrzymasz certyfikat New Heroes Academy ze swoim imieniem i nazwiskiem, który będziesz mógł pobrać i umieścić np. w CV lub na profilu LinkedIn.