Firma z grupy
8.3 (11614 opinii)
Trzykrotnie wybrany najlepszym trenerem w Holandii
Ponad 550 000 osób ma wsparcie
Ponad  35  placówek edukacyjnych w Holandii
Nowoczesna platforma New Heroes Academy. Szkolenia online.
NOWOŚĆ
Kurs: Komunikacja bez przemocy - dialog pełen szacunku
Certyfikat
ukończenia
Kurs 100%
online
Dostęp na
12 miesięcy
Liczba
modułów: 9
Czas trwania:
15-20 h

Kurs online: Komunikacja empatyczna – dialog pełen szacunku

Chcesz lepiej się dogadywać z ludźmi? Częścią Twojej pracy są trudne feedbacki? Kurs empatycznej komunikacji z ćwiczeniami da Ci narzędzia do budowania dialogu i porozumienia z innymi w pracy i w domu. Nowe umiejętności pozwolą Ci wyrażać swoje emocje i potrzeby z poszanowaniem drugiej strony, być lepszym słuchaczem oraz unikać konfliktów i rozwiązywać je łagodnie. Po odbyciu kursu otrzymujesz certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności komunikacyjne.

Certyfikat
ukończenia
Kurs 100%
online
Dostęp na
12 miesięcy
Liczba
modułów: 9
Czas trwania:
15-20 h

Cena za roczny dostępu do kursu

449.00 zł

Najniższa cena w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 449.00 zł

Kurs online: Komunikacja empatyczna – dialog pełen szacunku

Czego się nauczysz?

Reguły komunikacji pełnej szacunku. Poznasz zasady dialogu wolnego od przemocy oraz „język żyrafy i szakala" – kluczowe zagadnienia w empatycznej komunikacji.

Skuteczne rozwiązywanie konfliktów. Nauczysz się technik, które pomogą Ci unikać nieporozumień i skutecznie rozwiązywać spory w pracy i w domu bez niepotrzebnego zaogniania sytuacji. Ważne rozmowy staną się mniej stresujące dla wszystkich.

Empatia w codziennej komunikacji. Nauczysz się wprowadzać empatyczną postawę w codziennych rozmowach, co pozwoli Ci lepiej słuchać i być słyszanym.

Jasne wyrażanie potrzeb. Zobaczysz, jak możesz kierować swoje prośby do innych w sposób klarowny i z szacunkiem, a także jak radzić sobie z odmową. Dzięki temu zaczniesz odważniej mówić o swoich oczekiwaniach bez obawy o to, że zostanie to źle przyjęte.

Rozpoznawanie i nazywanie emocji. Dostrzeżesz i określisz, co czujesz Ty oraz rozmówca. Nauczysz się wyrażać trudne emocje, jak gniew, bez przemocy i ranienia innych, ale też bez ukrywania i maskowania.

Sztuka dawania i przyjmowania feedbacku. Nauczysz się, jak konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej, aby wspierać rozwój, a nie wywoływać opór. Zobaczysz i przećwiczysz mądre krytykowanie i chwalenie.

Autentyczność w relacjach. Dowiesz się, jak rozmawiać, pozostając sobą – i to w najlepszej wersji. Twoje uczucia i komunikaty staną się spójne w oczach innych oraz Twoich własnych i przyczynią się do wzrostu zaufania innych do Ciebie.

O kursie

Chcesz dochodzić do porozumienia, zamiast drążyć w kółko te same problemy?

Atmosfera w Twoim miejscu pracy aż iskrzy od tarć?

Masz poczucie, że mówisz, ale nie jesteś dobrze rozumiany?

A może chcesz dawać feedback, który buduje, zamiast przygnębiać?

Kurs online „Komunikacja empatyczna – dialog pełen szacunku" czerpie z metody stworzonej przez Marshalla Rosenberga. Dzięki temu szkoleniu nauczysz się, jak skutecznie komunikować swoje potrzeby, jednocześnie szanując potrzeby innych.

Celem jest znalezienie sposobu na to, aby potrzeby i oczekiwania każdej ze stron zostały zaspokojone zgodnie z tym, co dla nich naprawdę ważne, bez poczucia winy czy wstydu, a także bez uciekania się do agresji i manipulacji.

4 kroki komunikacji empatycznej

Dzięki ćwiczeniom szybko przekujesz teorię w praktykę i zaczniesz stosować empatyczną komunikację w pracy, w domu i wszędzie tam, gdzie wymagany jest kontakt z innymi ludźmi. Opanujesz sprawne stosowanie 4 kroków komunikacji empatycznej i wolnej od przemocy:

  • Obserwacja bez oceniania. Dzięki niej odnosisz się wyłącznie do niepodważalnych faktów, zamiast wygłaszać opinie. To właśnie opinie często stają się zarzewiem konfliktu.
  • Wyrażanie uczuć. W tym kroku opisujesz swoje uczucia bez wskazywania „winnych".
  • Wyrażanie potrzeb. Emocje, które przekazujesz w kroku 2., biorą się z niezaspokojonej potrzeby. Wyrażasz tę potrzebę, pozostając w perspektywie: „ja".
  • Prośba zamiast żądania. W ostatnim kroku mówisz jasno, czego oczekujesz od drugiej strony, bez wywierania presji czy wzbudzania wstydu, z poszanowaniem prawa do odmowy.

Choć to tylko 4 kroki, w praktyce komunikacja empatyczna nie jest łatwa do wdrożenia. Dlatego w szkoleniu stawiamy na praktykę.

Korzyści z kursu komunikacji empatycznej

Kurs komunikacji empatycznej z ćwiczeniami sprawi, że zaczniesz operować językiem, który tworzy więzi i wspiera. To szczególnie przydatne, jeśli Twoja praca wymaga wielu trudnych rozmów, np. z podwładnymi, klientami czy interesantami.

Komunikacja empatyczna nie jest zarezerwowana wyłącznie dla obszaru zawodowego. Możesz stosować te techniki, aby poprawić relacje w związku, w rodzinie i każdej innej ważnej dla Ciebie relacji.

W ramach szkolenia komunikacji wolnej od przemocy nauczysz się oddzielać fakty od opinii i bazować na tych pierwszych. Dzięki temu trudne rozmowy zyskają solidny grunt. Staniesz się także lepszym negocjatorem.

Zaczniesz przyjmować własne emocje, również te trudne, jak gniew czy żal. Znajdziesz bezpieczny sposób na ich wyrażenie. Przekonasz się, że kłótnia nie musi ranić, a jasne stawianie oczekiwań może być pełne życzliwości i zrozumienia.

Nauczysz się szanować swoje granice i wyznaczać zakres, w jakim warto korzystać z empatii. Dowiesz się, jak odmawiać bez urażania rozmówcy oraz jak przyjmować odmowę w poszanowaniu prawa do wolności wyboru drugiej osoby.

Staniesz się lepszym mediatorem i zyskasz realny wpływ na atmosferę w zespole, który współtworzysz lub mu przewodzisz. Dzięki temu praca stanie się przyjemniejsza dla wszystkich.

Wiemy, że to działa!

W publikacji „Assessing the Impact of Nonviolent Communication" autorstwa Molly Burleson, Monique Martin i Rashundy Lewis ujęto wyniki badań nad wpływem kursu komunikacji wolnej od przemocy na życie zawodowe i osobiste uczestników. Aż 79,2% uczestników wskazało, że kurs przyczynił się do zmian w ich życiu.

A jakie to były zmiany? Oto prawdziwe sytuacje ujęte w odpowiedziach ankietowanych. Zobacz, jak możesz zastosować wiedzę z kursu:

💬 Dało mi to narzędzie, którego mogę codziennie używać, by uczynić życie bardziej cudownym – poprzez umiejętność wyrażania moich potrzeb w taki sposób, by otrzymać pożądaną reakcję, a także nauczyłam się słuchać swoich potrzeb i je szanować

💬 Dawna przyjaciółka chciała porozmawiać o sytuacji między nami, która ją bardzo zraniła. Oczyściłam umysł z ocen i po prostu naprawdę ją wysłuchałam z otwartym sercem – z empatią – i usłyszałam jej ból i potrzeby. Obie czułyśmy wdzięczność po tej rozmowie.

💬 Ostatnio rozładowałam sytuację z rozzłoszczonym właścicielem mieszkania podczas zebrania wspólnoty mieszkaniowej. Podniosłam rękę, a po otrzymaniu głosu byłam w stanie przekazać jego pomysł członkom zarządu oraz ideę zarządu z powrotem temu panu. Bardzo satysfakcjonujące, bo było głośno i zaczynało być wrogo.

Chcesz tak rozmawiać? Zapisz się na kurs już teraz!

Metody szkoleniowe – co wyróżnia ten kurs?

Wyróżnikiem tego szkolenia jest praktyczne nastawienie. Każdy moduł zawiera zadania, które pozwalają Ci przetrenować poszczególne umiejętności związane z empatyczną komunikacją.

Szkolenie z komunikacji wolnej od przemocy ma bogatą interaktywną formę. Znajdziesz w nim treści pisane, ilustracje, video, checklisty, zagadki urozmaicające naukę i ułatwiające zapamiętywanie.

Kurs składa się z 9 modułów podzielonych na mniejsze rozdziały. Trwa ok. 20–25 godzin zależnie od tempa nauki. Kończy się testem oraz uzyskaniem certyfikatu.

Uczysz się za pośrednictwem platformy dostępnej online. Możesz przerabiać materiał wtedy, kiedy Ci wygodnie, np. podczas dojazdu autobusem. W razie potrzeby łatwo wrócisz do opanowanych już treści, korzystając z wygodnej nawigacji.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs empatycznej komunikacji jest dla każdego, ponieważ ten sposób porozumiewania się możesz stosować w każdych okolicznościach: od rozmowy o podwyżkę, przez wymianę zdań z partnerem, konsultacje z wychowawcą Twojego dziecka, po załatwienie pilnej sprawy w urzędzie.

Najwięcej korzyści ze szkolenia w zakresie porozumienia wolnego od przemocy odniosą:

Managerowie i liderzy. Dzięki umiejętności empatycznej rozmowy przekazywanie feedbacku czy informacji „z góry" będzie łatwiejsze i bardziej budujące dla odbiorców. Wdrożenie komunikacji wolnej od przemocy przyczyni się także do poprawy atmosfery i lżejszego przechodzenia przez konflikty.

Osoby, które mają trudność w wyrażaniu swoich emocji oraz potrzeb. Jeśli gardło zaciska się boleśnie, ilekroć próbujesz przekazać komuś, co czujesz i czego chcesz – spróbuj komunikacji empatycznej.

Nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy. Empatyczna komunikacja pomaga budować relacje z uczniami, radzić sobie z trudnymi sytuacjami w klasie i komunikować się z rodzicami w sposób spokojny i konstruktywny.

Pracownicy socjalni, terapeuci, mediatorzy. W przypadku tych zawodów empatyczne porozumiewanie się pomoże wejść w kontakt bez oceniania, a także ochronić się przed wypaleniem emocjonalnym.

Osoby doświadczające trudności osobistych związanych z relacjami. Jeśli nie dogadujesz się z partnerem jak kiedyś, sprzeczka przeradza się w armagedon albo przeciwnie – panuje między Wami nieznośna cisza – empatyczna komunikacja może być wyjściem.

Program kursu

9 lekcji Łączna długość: 15-20 godz.

Moduł I: Żyrafa i szakal. O języku serca

Moduł II: Spostrzeżenia. Odsiać fakty od ocen

Moduł III: Co czujesz? Mówienie o emocjach

Moduł IV: Czego Ci trzeba? Rozpoznawanie potrzeb 

Moduł V: Oczekiwania. Prośba, nie żądanie

Moduł VI: Empatia dla siebie i innych

Moduł VII: Pochlebcy i krytycy

Moduł VIII: Wyrażanie gniewu bez przemocy i problem władzy

Moduł IX: Mediacja i rozwiązywanie konfliktów

Zobacz, jak wygląda nauka na platformie NewHeroes

Nauka z New Heroes jest tak prosta, że wyjaśnimy Ci zasady w 2 minuty. Zobacz:
Newsletter
Zapisz się do naszego Newslettera i odbierz zniżkę 150 zł na pierwszy kurs online.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od ESKK Sp. z o.o. informacji handlowych oraz marketingu bezpośredniego w formie:

* pola wymagane

Certyfikacja

Certyfikat i warunki ukończenia kursu

Po ukończeniu 70% wybranego kursu oraz rozwiązaniu co najmniej 70% zadań testu końcowego otrzymasz certyfikat New Heroes Academy ze swoim imieniem i nazwiskiem, który będziesz mógł pobrać i umieścić np. w CV lub na profilu LinkedIn.

O autorze kursu

Wojciech Baran
Pracuje jako trener biznesu, instructional designer i e-learning developer. Prowadzi i projektuje szkolenia z zakresu dobrostanu - odporność na stres, wypalenie zawodowe, mindfulness oraz z zakresu komunikacji - trening asertywności, udzielanie informacji zwrotnej, design i visual thinking.
NOWOŚĆ
Komunikacja bez przemocy - dialog pełen szacunku
Liczba modułów: 9
Czas trwania: 15-20 h
Roczny dostęp online

Powiązane kursy

Wyselekcjonowane oferty kursów. Zobacz, kup i zacznij naukę już dziś.
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)
NOWOŚĆ
5h 45min
Kursy języka angielskiego zawansowany
Tomasz Kowalski
Poziom: Podstawowy
5,0
(268)

Masz pytania? Potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się z nami przez formularz, czat online lub telefonicznie – jesteśmy tu dla Ciebie!