Na kursie poznasz model komunikacji stworzony przez Marshalla B. Rosenberga. Nonviolent Communication (NVC) to oddalenie od jakichkolwiek form agresji, dominacji i przemocy, zarówno słownej, emocjonalnej, jak i fizycznej. Dzięki kursowi opanujesz metody rozwiązywania konfliktów w sposób empatyczny i oparty o wzajemny szacunek. Model NVC możesz wykorzystać w relacjach biznesowych, rodzinnych, partnerskich i towarzyskich.
Cena za roczny dostępu do kursu
Skupiać się na faktach, odsiewać ich od ocen i uwzględniać różne punkty widzenia
Rozpoznawać i akceptować wszystkie rodzaje emocji oraz przestać dzielić je na dobre i złe
Określać potrzeby, które leżą u podstaw emocji
Wyrażać prośby w miejsce żądań, szantażu czy wywoływania poczucia winy
Komunikacja bez przemocy skupia się przede wszystkim na empatii. Kurs pozwoli Ci określić jej właściwe granice. W ramach kursu poznasz “język żyrafy i szakala” - kluczowych zagadnień w NVC. Zrozumiesz dlaczego tak ważne jest odejście od przekonania, że system nagród i kar zapewnia porządek, a odmienność zasługuje na wrogość. Będziesz ćwiczyć komunikowanie swoich emocji, także tych ukrytych, oraz rozpoznawanie potrzeb, jakie za nimi stoją. Na kursie wyjaśniamy czym jest szacunek dla wolności wyboru, zarówno Twojego, jak i u innych osób. Z jednej strony będziesz uczyć się jak jasno formułować swoje prośby względem innych i jak radzić sobie z odmową ich wykonania. Z drugiej - dasz sobie prawo do odmowy, gdy cudza prośba nie stoi w zgodzie z Twoimi potrzebami. Kurs pozwoli Ci zrozumieć dlaczego w NVC tak ważne jest, aby uznawać własną sprawczość i brać pełną odpowiedzialność za swoje emocje, zachowanie i decyzje.
W ramach kursu poznasz sztukę mądrego chwalenia i krytykowania. Zrozumiesz co kryje się za ostrą krytyką czy osądami. Dowiesz się na czym polega wyrażanie gniewu bez przemocy, bo w duchu NVC każda emocja jest ważna i gniew jest jak najbardziej akceptowalny. To ważna emocja, która nie musi jednak zamieniać się w agresję. Rozwiniesz umiejętności empatycznej mediacji oraz rozwiązywania konfliktów w oparciu o otwartość i szacunek.
9 lekcji • Łączna długość: 20-25 godz.
Moduł I: Żyrafa i szakal. O języku serca
Moduł II: Spostrzeżenia. Odsiać fakty od ocen
Moduł III: Co czujesz? Mówienie o emocjach
Moduł IV: Czego Ci trzeba? Rozpoznawanie potrzeb
Moduł V: Oczekiwania. Prośba, nie żądanie
Moduł VI: Empatia dla siebie i innych
Moduł VII: Pochlebcy i krytycy
Moduł VIII: Wyrażanie gniewu bez przemocy i problem władzy
Moduł IX: Mediacja i rozwiązywanie konfliktów
Po ukończeniu 70% wybranego kursu oraz rozwiązaniu co najmniej 70% zadań testu końcowego otrzymasz certyfikat New Heroes Academy ze swoim imieniem i nazwiskiem, który będziesz mógł pobrać i umieścić np. w CV lub na profilu LinkedIn.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od ESKK Sp. z o.o. informacji handlowych oraz marketingu bezpośredniego w formie: